STHL dag 1

Publicerat i: MY LIFE, TRAVEL
20 836 steg senare, jag tror att mina fötter håller på att trilla av! Vi har hunnit med så otroligt mycket idag och har haft allt från strålande sol till monsunregn och träskfuktighet.
 
Vi började med att gå från centralen till vårt hotell i Humlegården med en snabbvända in på Åhléns för att köpa CC cream och puder (girls gotta keep fresh!). Väl framme på hotellet vilade vi en liten stund och gick sen till Scandinavian Photo på Sveavägen för att kolla på några Nikonkameror, funderar just nu på Nikon D5500 eller D7200. Någon som kan ge tips och har någon av dessa?;) Sen strosade vi nedåt Drottninggatan via Rosenbad och förbi slottet till Gamla stan där vi också åt middag på tapasbaren Café Tabac. Därefter tog vi oss hela vägen till Fotografiska och såg fantastiska utställningar av bland annat Nick Brant Inherit the Dust och Bryant Adams Exposed. Inherit the Dust innehöll några av de vackraste och gripande fotografier jag någonsin sett så om ni har chansen besök Fotografiska museet! Ni kan läsa om utställningen här. 
 
På vägen hem tog vi vägen förbi Gamla stan igen och tog varsin svalkande glass, mintchoklad med strösslad strut  är en riktig höjdare ;) Väl på hotellet satt vi i baren en stund och drack en drink och pappa tog en kall öl. Nu ligger vi helt utslagna och ska strax gå och lägga oss. Imorgon väntar ambassaden så för att bli insläppt i USA behöver jag nog min skönhetssömn så att de inte tar mig för en terrorist.. Puss & Kram