Morgonmys

Publicerat i: FOOD, MY LIFE

Vaknade helt utmattad idag, vi hade musikkväll på restaurangen med buffé och jag var ensam med all disk så totalt blev det lite mer än 9 timmar i sträck! Fy fan va jobbigt. Nästa gång vägrar jag jobba utan hjälp med disk och allt plock, jag och Oskar delar ju på "runner" tjänsten så vi turas om med att gå ut och servera samt hålla rent i disken men han var borta igår så blev det alldeles förmycket att ta hand om själv. På efter stängning så hjälpte faktiskt kockarna mig med en del av glasen då hela diskrummet var fullt av glas, ca 8 backar totalt. Inte lätt att ha hand om det själv när de ska putsas, ställas upp och dessutom ska resten disken fortstätta flyta på!😅

Imorse gick jag i alla fall upp runt 8 och bakade scones. Bakade efter Leilas recept och de blev sååå goda! Alldeles fluffiga och passade perfekt med te och fikon-och rabarbermarmelad!😍 Puss & Kram!