STHL dag 2

Publicerat i: MY LIFE, TRAVEL
Efter väldigt lite skönhetssömn och mycket snarkande gick vi upp tidigt och begav oss till Amerikanska ambassaden. Väl där möttes vi av en ca 50m lång kö som tog oss 1,5 timme att ta oss igenom. Därefter blev det scanning, metalldetektorer, visitering osv och tillslut kom jag in på själva ambassaden. Väl därinne tog det ca 5 minuter, 2 frågor och sen var jag ute igen med godtjänt visaunderlag i handen samt passet på väg hem med posten. Känns smått onödigt att behöva göra så mycket besvär för en liten stämpel i passet men vi har ju ändå hunnit med mycket roligt redan på denna lilla minisemester.
 
Vi gick till Skeppsholmen efter ambassaden och ut till Moderna museumet och kikade lite på Arkitektur-och designcentret. Där åt vi väldigt god lunch bestående av grillad toast med chevréost, honung, äpple, valnötter och sallad! Mums! Påväg hem tog vi en runda till NK och jag hittade en jäääättefin klänning från Sandro men som bara fanns i storlek 34 vilket inte riktigt satt snyggt runt höfterna. Men eftersom Sandro inte har någon annan butik i Sverige så ska jag eventuellt be min kusin i Paris att köpa en i storlek 36 och skicka hem hit. :p
 
 När vi gick ut ur NK möttes vi av monsunregn. Och jag menar MONSUNREGN! Har aldrigt sett sånt regn i Sverige innan. Det var enorma vattendroppar och det kom så sjukt mycket på bara en kvart så att det svämmade över från gatan upp på trottoaren. Bilden gör faktiskt inte regnet rättvisa...
 
Nu är vi i alla fall på hotellrummet läser lite ELLE och vilar inför ikväll. Pappa har bokat bord för oss på Riche på Östermalm så vi får väl leka matkritiker och se om de har något att komma med ;) Puss & Kram