I måndags hämtade mamma min kamera i stan och sen dess har jag försökt att lära mig den och lekt lite med den. Märkte hur grym den är efter första bilden och nu sitter jag och kollar igenom lite i Lightroom. Det krångliga nu är att läa mig alla begrepp eftersom jag, som jag tidigare nämnt, inte har ägt en systemkamera innan och aldrig har behövt kunna alla inställningar osv. Igår åkte jag och mamma till Skärhamn för att se den nya konstutställningen på akvarellmuseet. Den nya utställningen innehåller många av Disneys orginalteckningar till de gamla filmerna tyvärr fick jag inte ta kort på utställningen men kolla in deras hemsida här och ta chansen om ni har vägarna förbi ;) I Skärhamn var det inte bara konst och sol utan när jag och mamma hade köpt glass och gick ner till gästhamnen så såg vi en stor gammal fiskebåt som med full gas körde runt i hamnen, krockade och körde in i båtar både frammå och bakåt samt körde nästan över ett par ungar i en liten gummibåt. Vi hörde av andra åskådare att mannen var full och polis och kustbekningen tillkallades. Alltid lite intressant med dramatik ute vid kusten ..
 
På kvällen blev det spontanmiddag med några grannar med kräftor och grillat, riktigt mysigt! Tog förstås chansen att prova kameran även där så det blir nog många bilder i detta inlägget! Puss & Kram