42 dagar kvar

Publicerat i: MY LIFE
Otroligt! Det är så sjukt att jag knappt kan föreställa mig att om precis 1 månad och 11 dagar, eller närmare besämt 42 dagar, så flyttar jag till Kalifornien!
 
I Kaliforninen ska jag som jag tidigare skrivit plugga på Santa Barbara City College, planerat ska jag studera grafisk design, arkitektur, kommunication och marknadsföring samt fotografi. Eftersom detta mer eller mindre är ett sabbatsår ska jag verkligen ta mig tid att njuta. Jag ska dela en lägenhet med 3 andra skandinaviska tjejer, detta blir utan tvekan en utmaning men också en otroligt bra erfarenhet. Självklart kommer det bli en oerhört stor omställning att flytta ensam till ett nytt land. Ett land med att annat språk, en annan kulur, ett annat system men jag ska verkligen försöka att göra det bästa av min tid där. Det är ett "once in a lifteime opportunity" som verkligen ska tas vara på.
 
Trots att jag aldrig har varit i USA har jag kommit fram till nedanstående lista till varför just Kaliforninen delvis är bättre än Sverige- enjoy!
 
5 saker i Kalifornien som är bättre än i Sverige
1. Santa Barbara har cirka 270 soldagar per år, Göteborg har cirka 75....
2. Palmer, att ett land naturligt har palmer gör mig lycklig!
3. Temperaturen i Santa Barbara sjunker sällan under 18 grader... året runt!
4. Det är nära till Los Angelse, San Francisco, Tijuana, San Diego, Hollywood osv..
5. 
 
2 anledningar till att Sverige är bättre än Kalifornien
1. I Sverige har vi 18-årsgräns på krogen, i Kaliforninen är det 21 - vilket leder till att många hellre tar droger/ röker ex marijuana.
2. Sverige har fri sjukvård, skola, mammaledigt i mer än 3 dagar, socialt skyddsnät....
 
#1 - - Sarah:

Va spännande :)

#2 - - Anonym:

Snart verkar det bli lagligt med majja där också😘