En helt vanligt tisdag

Publicerat i: FOOD, MY LIFE läkare, sweet potato, yummly
Så idag hade jag en föreläsning på medicin-biologin med en läkarstudent om anatomi och fysiologi. Hon hade dessutom gjort en jättehärlig quiz som klassen blev helt galna över. Har faktiskt lust att ta upp drömmen om att bli läkare igen, men vi får se om jag tycker likadant om ett par dagar, det brukar ju inte vara så! :´)
 
Kom hem vid 12 tiden då vi fick jobba hemmifrån med svenskan pga. att läraren var sjuk. Kanske inte var så jätteproduktiv i just det ämnet men fick en labrapport gjord och började spana på middagsalternativ. Jag brukar browsa på Yummly när jag är sugen på mat. Det är en jättebra sida, både på datorn och på telefonen, där man kan hitta allt mellan himmel och jord.
 
Idag blev det i alla fall "African sweet potato soup", helt ärligt så är den något av de godaste jag har ätit! Det är en soppa med sötpotatis, lök, vitlök, paprika, ingefära, chili, palsternacka och JORDNÖTSSMÖR!
Receptet finns här! http://www.yummly.com/recipe/external/African-Sweet-Potato-Soup-1234388