Asså Eurovision! Bara introt med modevisning är amazing! Scenen är otrolig, ljussättningen, animationerna, modellerna och musiken är perfekt👌🏻 älskar att det är svenska dj:s som står för musiken Avicii & Swedish house Maffia (hörde inte om det var någon mer😋)💕 Måns och Petra är också superbra värdar med känsla för humor😉

Beligien: tyckte det första bidraget var väldigt plain, fastnade inte för det😅

Tjeckien: älskar animationerna lika mycket som låten I stand, Gabriella som sjunger gör det med så mycket känsla och passion så framförandet är bara att älska💕 hoppas detta kommer topp 3
Nederländerna: Låten är lugn och catchig, nästan lite country-känsla (vilket jag gillat starkt), gillar också att artisten själv spelar instrument och försöker "eye-fucka" publiken😂

Azerbadjan: Miracle, bra framförande men låten är inte något som jag kommer lyssna mer på, den låter som de flesta andra schlagerlåtar😝

Ungern: Riktig snygging men lite väl djup och grov röst och lite gnällig ibland 😅 "A million hearts of a million people"... Känns rätt logiskt, nä men gillar faktiskt låten😂😇

Italien: Vågat att sjunga på sitt egna språk men det är ju väldigt vackert så de förlorar inte på det☀️🏟

Israel: Häftiga dansare på scen, vacker röst och kraftfull närvaro, gillar starkt (gnist regnet gör det inte sämre)!🙏🏻🇮🇱

Bulgarien: if love was a crime, häftigt scenarbetare, catchig låt men personligen tycker jag inte att hon sjunger särskilt tydligt, lite svårt att höra orden tydligt✨✨✨

Sverige!: if I were sorry, visst jag är inget stort Frans-fan men han gör det rätt bra,  jag gillar animeringarna men tycker inte att han har så mycket tryck😅🇸🇪

Tyskland: härliga kläder och superröst, vad mer ska jag säga? Riktigt bra🇩🇪👍🏻😽

Frankrike: Jag gillar vekligen franska i låtar så denna är något jag gillar, däremot ogillar jag (precis som Frankrikes språkminister) att refrängen sjungs på engelska istället för på 
franska😅💕💕

Polen: balladröst men tycker låten är lite för låg, inte ett bidrag som i särslag sticker ut😢🌹

Australien: (heter det inte EUROvision?😂) älskar hennes röst och klänningen! Hennes armsmycke är något jag definitivt är avis på😵😍 sound of silence är något som troligtvis kommer hamna på min nya spellista💕

Cypern: vet inte varför jag helt plötsligt började tänka på Lordi😂 Har inga större hopp för låten i denna tävlingen men den är i alla fall underhållande😅

Serbien: mycket känslor i låten, coola scenanimeringar🌹👌🏻

Litauien: S.N.Y.G.G💕💕 Gillar låten och galaxen runt om honom, lite väl mjuk, vill ha mer tryck i framförandet men hans utseende räcker långt😅

Kroatien: dräkten för mig lite förvirrad..men förvandlingen till en med lite bättrepassform gjorde allt bättre☺️

Ryssland: Sergey- you are the only one👌🏻❤️definitivt det bästa animeringarna i år! Tror han har fått hyfsat mycket inspo från Måns framträdande förra året men detta var inte dålig, otroligt coola effekter och låten är inte sämre, satsar på att denna kommer långt👍🏻👍🏻

Spanien: Älskar hennes stil! En artist som verkligen är närvarande på scenen!💕

Lettland: ännu en snyggis, är ett fan av electro beatsen, och det här är vad jag menar med tryck i en röst👌🏻👌🏻👌🏻

Ukraina: tyckte inte att det var så speciellt som presentatören villa att de skulle kännas, det flöt in i mängden😅

Malta: Gillar introt med hennes ansikte som sjunger på scenens, det här är en låt som kommer komma långt❤️✨ Walk on water

Georgiern: Midnight Gold, för lugn för Eurovision, i ett annat sammanhang hade den varit bättre. alldeles för mycket blinkande lampor, känns som om jag kommer få ett epilepsianfall😕

Österrike: Tyckte tyvärr inte att denna heller hade något större att komma med, fin låt men inget starkt framförande✨

Storbritannien: känns som starten på ett nytt pojkband😝 looks är inte allt i det här fallet, läten behöver kryddas lite, trotts att låtskrivaren har skrivit för Olly Murs och Robbie Williams så krävs det mer för att Strobrittanien ska ta hem det ikväll🤓

Armenien: LoveWave - Snygg klädsel, häftigt intro, bra bakgrundsmusik, tror att den kommer rätt långt👌🏻💎

Justin Timberlake❤️ can't stop the feeling

Asså älskar mellan nummret❤️❤️😍😂 Petra+ Måns = Success

Grattis Ukraina! Tycker att Austrslien skulle ha vunnit men det var rösterna som avgjorde!