Igår åkte jag och mamma in till stan en snabbis för att köpa en ny systemkamera till mig. Jag behöver nämligen en SLR-kamera med 35mm objektiv till fotokursen i USA och eftersom jag jobbar rätt mycket i sommar så har jag äntligen lite pengar att lägga på en sån kamera. Den kameran jag har bestämt mig för är en Nikon D5500, den är väldigt lätt och liten jämfört med många andra SLR-kameror och gör den lätt att ta med sig i väskan då den bara väger 470g (utan objektiv). Mikael, en vän till familjen följde med till affären för att hjälpa mig lite då jag aldrig har använt en SLR-kamera utan bara kompaktkameror och då inte har någon aning om vad skillnaden mellan olika objektiv är och hur stor roll sensorn samt bländartalet gör. Vi bestämde i alla fall oss för att köpa D5500 med ett 18-140mm objektiv samt ett 35mm fast objektiv. Mikael har också ett 70-300mm objektiv som jag kan få låna eller köpa för ca 2000kr då ett nytt sådant objektiv kostar nästan 6000kr men jag ska leka med det lite och se om jag faktiskt behöver ett sådant i nuläget. De två objektiven jag har beställt är superbra och det är jobbigt att släpa runt på 3 olika objektiv så jag kommer förmodligen inte köpa hans objektiv men erbjudantet står fast så jag kanske köper det av honom när jag kommer hem från USA, då jag har fotograferat avsevärt mycket mer med SLR-kameran och vet då om jag vill ha det eller inte.
 
Efter vi hade beställ kameran och tillbehören eftersom inte alt fanns på lagret så åkte vi till Cyranos och åt pizza, sååå gott!  Puss & Kram!
 
 
 
#1 - - Sarah:

Kul me en ny kamera o gott me pizza :)

#2 - - Emma -Merakibeauty.se:

jag ska köpa en kamera i augusti, men har inte bestämt vilken än :)

Svar: Vet du vad du vill ha kameran till? Då kan du i alla fall kolla vad du skulle vilja ha för objektiv och sen se vilket kamerahus som passar bäst till det😉😘
ClaraJohannaLiv