Godmorgon alle sammans!
 
Har en riktigt mysig morgon här, sitter och redigerar bilder, smuttar på te och lyssnar på regnet som smattrar mot altanen. Vaknade runt 5 och låg och lyssnade på en podcast ett tag. Sedan gick jag ut en promenad med hunden och hämtade tidningen och nu har jag hamnat här.
 
Hade en väldigt lätt dag på jobbet igår, skötte mest disk och desserterna men fick också lite tid vid kassan. Hittils har allt fungerat bra, både nya och gamla jobbarkompisar är jätteroliga och trevliga att jobba med. Speciellt har vi två nya kockar där den ene snackar en sån underbar östgötska så att man bara börjar le var gång han öppnar munnen, vilket är nästan konstant. Dessutom lyssnar de konstant på musik från klassiska disneyfilmer och inte är det särskilt jobbigt att stå i disken när de spelas "Alla snubbar vill ju vara katt" från Aristocats och "Var nöjd med allt som livet ger" från Djungelboken på högsta volym.
 
Men somsagt eftersom de var så lite att göra igårkväll kunde jag gå runt halv nio och möttes av en fantstisk solnedgång när jag cyklade hem. Lyckades ta ett par riktigt fina foton av ljuset. När jag kom in satte jag och mamma oss framför tv:n och kollade ett par avsnitt på Orange Is The New Black och njöt av resten av kvällen.
 
Ikväll jobbar jag 14-21 men det är inga problem när man får ob hela dagen! ;)