Så då var det äntligen dags att börja jobba igen! Första arbetsdagen för i sommar och är faktiskt väldigt förväntansfull! Jag jobbar som servitris på den lilla resturangen Bryggvingen (här!) på ön Lyr utanför Orust/Tjörn på Västkusten. Dert blir tredje året i rad som jag jobbar där och det är verkligen kul att se utvecklingen från en liten sjöbod till en stor och fin, mycket populär resturang. I år blir arbetsuppgifterna lite annorlunda, då jag fyllde 18 i höstas får jag nu ha hand om kassan och servera alkohol. Två faktorer som tidigare gjort det lite opraktiskt för mig när jag jobbar på kvällsserveringen. Däremot är den roligaste förändringen sen förra året att jag är dessert ansvarig! Det betyder att det är jag som lägger upp och fixar alla desserter på kvällen vilket ska bli jätteroligt!
 
En ytterligare anledning till at jag är så peppad till att jobba är alla vännerna där. Nästan alla mina kompisar här på ön jobbar på resturangen och alla i gänget där är så underbara. Det är verkligen inte jobbigt att vara där när alla vänner också jobbar där!
 
 
Bilder från Bryggvingens hemsida! (här!)
#1 - - Sarah:

De ser ut som ett mysigt ställe :)

Svar: Ja verkligen! Fantastisk utsikt, god mat, trevlig lokal och (för det mesta) trevliga gäster! ;)
ClaraJohannaLiv