Värt att lyssna på!

Publicerat i: MY LIFE ångestpodden
Började dagen med bildlektion och senare en lång håltimma så jag satt kvar i nästan 2 timmar och fortsatte rita. Jätteskönt! Börjar blir nöjd med bilden nu trotts att det har gått så oerhört långsamt. Jag har ju trotts detta gett upp hoppet om att hinna göra klart fyra portätt tills Hvitfeldtskadagen då vi har utställning. Tror att jag ska sno några gamla bilder att sätta upp istället!
 
Jag lyssnade också på en föreläsning i aulan av Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg som driver Ångestpodden. De tog upp panikångestattacker, ätstörningar, självskadebeteende och allt där emellan. Det var förmodligen det mest gripande jag har hört på länge och jag tycker att det är så viktigt att vi vågar ta upp och prata om dessa ämnen. Jag vet själv hur jobbigt det kan kännas att prata om dessa ämnen men om du eller någon du känner är drabbad så ta kontakt med någon. Om familjen och vänner inte är ett alternativ så finns alltid ungdomsmottagningen, skolkuratorn eller kanske läraren. Ta chansen, utan eget initiativ så kommer du inte ifrån problemet.
 
Jag har själv inte lyssnat på deras poddcasts men den ligger ju i dagsläget etta i Sverige så då kanske det är värt att ta sig tid att lyssna på ett avsnitt eller två. http://www.ingetfilter.se/angestpodden/