A brand new start

Publicerat i:
 
Jag startade den här bloggen för 5 år sedan när jag var 13 år. Då var det bara ett tidsfördriv och för att alla andra hade bloggar och jag ville inte vara den enda som inte hade någon. På den tiden kan ni förstå att jag var väldigt påverkad av grupptrycket och bara ville passa in. Allt resulterade alltså i meningslösa inlägg med otroligt dålig stavning, blinkade smileys och youtube klipp. Jag skrev alltså inte för att jag själv ville, jag skrev för att andra ville att jag skulle skriva (och att jag skulle länka deras bloggar). Därför var det inte roligt och jag ogillade det mer och mer.
 
Nu startar jag alltså om det här igen för att jag nu faktiskt har ett syfte att använda bloggen.
 
Jag är nu 18 och går naturprogrammet på Hvitfeldtska Gymnaset i Göteborg. I höst så ska jag åka till Santa Barbara i Kalifornien för att plugga på Santa Barbara City College (SBCC). Anledningen till att jag startar om bloggen är för att den ska fungera som en länk mellan mig och min familj, släkt och vänner medan jag är borta, men också för att jag har så mycket uppdämd skrivarlust. Jag är aktiv på instagram under namnet @clarajohannaliv där jag ofta publiserar men där passar det inte att skriva långa texter. Därför har jag tänkt att dessa två konton ska få leva sida vid sida.
 
Mitt syfte är inte att skapa en blogg som Kenzas eller Hugo Rosas med tusentals läsare, jag vill bara kunna skriva vad jag känner och tycker, då är jag nöjd.